درقلمرونجوم

درقلمرویی به وسعت دانش نجوم حرف اول رامیزند.

درقلمرونجوم

درقلمرویی به وسعت دانش نجوم حرف اول رامیزند.

درقلمرونجوم

درقلمروی نجوم نظریه ی
اساتید بزرگ ودانشمندان نجومی
ومقاله های مفید وجود دارد
که میتوانید باخواندن انها
سطح اطلاعات خود را بالا ببرید.
"Mikaeilforoughi"

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران


www.nasa.gov
تمامی اخبار مربوط به ناسا :
دستاورد ها و اکتشافات فضایی
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
تصاویرجدیدمریخ
چند وقتی از فرود موفقیت آمیز مریخ نورد "کنجکاوی" گذشته است. اما این تازه آغاز ماجراست. حال زمان شروع بخش اصلی ماموریت کنجکاوی و جستجو برای حیات در مریخ است. پس با ما همراه باشید تا از آخرین اخبار مریخ مطلع گردید...

در ادامه این مطلب جدیدترین عکس های ارسالی مریخ نورد "کنجکاوی" را می بینید. با توجه به تعداد بالای عکس هایی که در روزهای آینده نیز ارسال خواهند شد، بجای ایجاد تاپیک جدید برای هر عکس، کلیه عکس ها را در همین مقاله قرار خواهیم داد. این امر از لحاظ ایجاد مبحثی جامع است که کلیه تصاویر جدید مریخ را پوشش دهد و بدین ترتیب از پراکندگی عکس ها در مطالب مختلف جلوگیری خواهیم نمود. امیدواریم از دیدن عکس های جدید مریخ لذت ببرید...






______________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

نشانه های حیات درمریخ

  

سنگ هایی که توسط مریخ نورد روح مورد آزمایش قرار گرفته اند مدارکی دال بر محیطی مرطوب، غیراسیدی و مناسب برای حیات در گذشته مریخ را نشان می دهند. این موضوع پس از چهار سال تحقیق، آنالیز و تجزیه تحلیل سنگ ها و مواد معدنی مریخ توسط گروهی از دانشمندان تایید شد.

در اواخر سال 2005 ، در یکی از آزمایشات صورت گرفته توسط مریخ نورد روح، غلظت بالایی از کربنات نشان داده شد که ناشی از شرایط مرطوب و نزدیک به خنثی اما ترکیب شده با اسید بود. اما  مطالعات و یافته های جدید نشان از آب خالص و غیراسیدی می دهند. پیش از این نیز مریخ نوردهای ناسا نشانه های دیگری از شرایط حیات و آب در مریخ را یافته بودند. ولی با این حال داده های بدست آمده از این تحقیقات شرایطی را نشان می داد که دال بر محیط هایی اسیدی بود. به بیان دیگر، شرایط حیات در مریخ در محیطی قطعاً اسیدی تصور میشد که از این رو مریخ سیاره ای با شرایط سخت و نادر برای حیات در نظر گرفته میشد.


 

مطالعات و آزمون های مختلف آزمایشگاهی شناسایی کربنات را تایید کرد. این کشف در 3 ژوئن در ژورنال علوم به چاپ رسید.

به گفته استیو اسکوایرز از دانشگاه کرنل در ایتاکا، این یکی از با ارزشترین یافته های علمی توسط مریخ نوردها بوده است. اسکوایرز محقق اصلی مریخ نوردهای روح و فرصت ، و از نویسندگان این گزارش جدید است. او ادامه می دهد : " برون زد میزان قابل توجهی از رسوب کربنات خود نشان دهنده و گویای شرایطی کاملاً مناسب برای حیات است که روزگاری در این سیاره وجود داشته است. "

 

مریخ نورد ناسا ملقب به روح (Spirit) ماموریت خود را در ژانویه 2004 آغاز نمود. (اعتبار تصویر: ناسا / موزه علوم طبیعی)


بر اساس تحقیقات مریخ نورد روح بر روی سنگ های مریخی، و همچنین یکی از نمونه هایی که دانشمندان آنرا Comanche نامیدند ، در طی مسیر مریخ نورد از Husband Hill تا مجاورت Plate plateau ،میزان کربنات آهن منیزیم اندازه گیری شده در حدود 4/1 مواد بوده، که این مقدار 10 برابر بیشتر از تمام کربنات شناسی شده از مطالعات قبلی در سنگ های مریخ می باشد.

دیک موریس، مولف ارشد این گزارش و یکی از اعضای تیم تحقیقاتی مریخ نوردها در مرکز فضایی هیوستن میگوید: "ما برای تایید قطعی و رسیدن به این نتایج ازترکیب نتایج بدست آمده از 3 اسپکترومتر و کار بسیار حساس و دقیق تیم استفاده نمودیم. " او ادامه میدهد : "تجهیزات روش هایی ترکیبی بسیار خوب و چندگانه ای در تایید کربنات آهن منیزیم و تشخیص میزان آن در اختیار ما قرار می دهند. "

نشست کربنات در حجمی عظیم برای سالها در مریخ مورد جستجو قرار گرفته بود اما موفقیت چندانی در کشف این ماده کسب نشده بود. کانال های بیشماری که در اثر جریانات آب در سطح مریخ ایجاد شده است ، و با توجه به گرمای گلخانه ای ناشی از جوی ضخیم تر، نشان می دهد که سیاره در گذشته گرمتر بوده است. چنان حدس میزنیم که اتمسفر مریخ در گذشته دارای درصد بالا و غنی از دی اکسید کرین بوده چرا که این گاز تقریباً تمامی اتمسفر بسیار نازک و جدید مریخ را نیز تشکیل میدهد. (در حدود 95%).

 

کار طولانی و چندین ساله یک تیم تحقیقاتی بر روی داده های بدست آمده و جمع آوری شده از مریخ نورد روح ( داده های بدست آمده در اواخر سال 2005 ) نشان داد برون زدگی که کمانچی (Comanche) خوانده میشود حاوی مواد معدنی است که وجود رطوبت و آب ، محیط غیر اسیدی و مناسب برای زندگی را در گذشته های سیاره مریخ تایید می کند. (اعتبار تصویر: ناسا/دانشگاه کرنل)


کشف این موضوع که بیشتر دی اکسید کربن سیاره کجا رفته است موضوع بسیار مهمی به شمار می آید. برخی تئوری ها گویای این موضوع است که ممکن است به فضا رفته باشد. برخی دیگر بر این گمان هستند که دی اکسید کربن در شرایطی خاص با آب ترکیب شده که خود باعث ایجاد مواد معدنی فعلی شده و به این صورت از اتمسفر سیاره خارج شده است. (جهت مطالعه بیشتر در این باره به این مقاله مراجعه نمایید. )

تجهیزات طیف سنج اشعه ایکس ذره آلفا، متعلق به مریخ نورد روح، درصد بالایی از عناصرسبک، گروهی که شامل کربن و اکسیژن است را تشخیص داده که به تعیین کمیت محتوای کربنات کمک نمود.

 

این تصویر توسط دوربین پانورامیک مریخ نورد فرصت در 28 آپریل 2010 از دهانه اندیور گرفته شد.


مریخ نورد ها در ژانویه 2004 برای یک ماموریت 3 ماهه در مریخ فرود آمدند. ارتباط اسپیریت از 22 مارچ قطع شده و در وضعیت خواب زمستانی و کم توان ( low-power) قرار دارد. فرصت در حال پیشرفت پیوسته به سمت یک دهانه آتشفشانی عظیم است.

 

------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------

ناسا تست خورشیدی دریانوردی استقرار برای سیارک-نقشه برداری CubeSat NEA پیشآهنگی

پیشرفت در سفر به مریخ همچنان به عنوان ناسا قصد دارد به ارسال فضانوردان عمیق تر به فضای از همیشه قبل از، از جمله به یک سیارک و در نهایت به سطح مریخ. قبل از انسان در سفر در کشتی سوار، آژانس خواهد یک سیارک در مورد خطرات و چالش های سیارک یاد بگیرند ممکن است به کاوشگرهای انسانی آینده مطرح بررسی.

یکی از راه های ناسا انجام این کار است با انجام یک پرواز شناسایی از یک سیارک با سیارک نزدیک زمین پیشآهنگی، یا NEA پیشآهنگی. NEA پیشآهنگی - یک CubeSat یا ماهواره های کوچک - به عنوان یک محموله ثانویه در پرواز از سیستم پرتاب فضایی ناسا (SLS) افتتاحیه راه اندازی، قدرتمند ترین موشک جهان، برنامه ریزی برای راه اندازی در سال 2018. اطلاعات به دست آمده از گذر NEA پیشآهنگی خواهد شد افزایش درک آژانس از سیارک ها و محیط زیست آنها و کاهش خطر ابتلا برای اکتشافات در آینده از سیارک ها و اجرام کوچک سیاره ای کمک خواهد کرد.

دوم هدف ماموریت NEA پیشآهنگی خواهد بود به منظور توسعه و بررسی کم هزینه پلت فرم شناسایی قادر به حمل طیف گسترده ای از فضاپیما تحقیقات به مقصد بسیاری از. برای این کار، NEA پیشآهنگی یک بادبان خورشیدی استفاده، بهره برداری از فشار خورشیدی به حرکت فضاپیما است.

بادبان خورشیدی NEA پیشآهنگی بزرگتر خواهد بود و سفر دورتر از هر ناسا تا به حال در فضا مستقر شده اند. "به عنوان یک سیستم نیروی محرکه است که هیچ سوخت نیاز ندارد، بادبان های خورشیدی یک مقدار زیادی از پتانسیل، گفت:" لس جانسون، خورشیدی محقق بادبان اصلی NEA پیشآهنگی است. "در آینده، بادبان های خورشیدی می توانید سفینه فضایی به مناطق بیرونی منظومه شمسی سریعتر از همیشه قبل است."

پرواز بادبان خورشیدی NEA پیشآهنگی خواهد بود 86 متر مربع، حدود طول یک اتوبوس مدرسه-اندازه کامل است. 36 متر مربع به منظور بررسی تاشو و استقرار بادبان در اعماق فضا - مهندسین در مرکز پرواز فضایی مارشال ناسا در هانتسویل، آلاباما، به تازگی یک سری از آزمایشات با بادبان تقریبا نیمی که اندازه انجام شده است.

"ما قادر به صفر در برخی ویژگی های طراحی، اندازه موتور، فرسایشی سخت افزار و حتی زمان مورد نیاز را بریزید و استقرار بادبان شد، گفت:" تیفانی راسل لاکت، NEA پیشآهنگی دریانوردی مهندس سیستم. بهار سال بعد، این تیم خواهد ساخت و تست یک واحد توسعه مهندسی-اندازه کامل است.

تنها یک سوم از حجم کلی NEA پیشآهنگی را می توان به بادبان خورشیدی اختصاص یافته است. هر یک از 13 CubeSats hitching سوار بر SLS خواهد بود به اندازه یک جعبه کفش بزرگ و وزن کمتر از 30 پوند است. برای مدرسه بادبان اتوبوس اندازه به داخل فضای مورد نیاز کوچک مناسب، آن را باید به دقت خورده و سپس در فضای بستهای. برای آزمایش این روند تاشو و استقرار، مهندسان یک مقاله آزمون کم هزینه با استفاده از قطعات بیش از برنامه های قبلی است.

"ما خوش شانس به قطعات به راحتی در دسترس برای تست این تکنیک های جدید، گفت:" مدیر NEA پیشآهنگی پروژه لسلی مک نات. "این یک فرصت ارزشمند ما را برای ما برای کسب اطلاعات بیشتر قبل از ساخت واحد توسعه مهندسی ما است."

مونتاژ بسیار سبک وزن و متشکل از سه قرقره 3D چاپ - یک قرقره مستطیلی که حاوی مواد بادبان و دو قرقره کوچکتر، هر یک حاوی دو رونق یا بازوها بادبان است. رونق - که بادبان گشوده خواهد شد و آن را در محل در طول پرواز نگه دارید - قوی و در عین حال انعطاف پذیر هستند.

"رونق بسیار شبیه به نوار اندازه گیری فلزی یک نوکر است. آنها بسیار قوی که برگزار شد از راست، و هنگامی که خم تبدیل شدن آنها به اندازه کافی انعطاف پذیر به سراسر قرقره زخم - صرفه جویی در فضا، گفت: "مک نات.

مواد بادبان، یک پلاستیک قوی با پوشش آلومینیوم، عنوان نازک به عنوان یک تار موی انسان است و به دقت خورده و پیچیده در اطراف قرقره مستطیل. هنگامی که در فضا، رونق - هر متصل به گوشه های مختلف از بادبان - گسترش خواهد، نامید بادبان خورشیدی.

"ما با موفقیت آزمایش یک تکنیک جدید تاشو است که هرگز قبل با بادبان های خورشیدی استفاده شده است، گفت:" مک نات. "مواد بادبان مانند یک آکاردئون خورده و unreels مانند یک پاپیون به عنوان رونق استقرار."

برای شبیه سازی یک محیط بی وزنی مشابه که در فضا، این تیم از تسهیلات کف تخت مارشال - مسطح کف در جهان است. "ما یاطاقان هوا به پایان می رسد از رونق متصل، گفت:" مک نات. "که اجازه رونق به شناور در یک لایه نازک از هوا بالاتر از کف، جبران اثرات گرانش زمین است."

مک نات معتقد بادبان های خورشیدی مانند NEA پیشآهنگی می تواند تعویض بازی در آینده از ماموریت های اعماق فضا. او گفت: "در گذشته، آنها نسبتا کوچک بوده است." "پیشرفت مانند بادبان NEA پیشآهنگی می تواند فضاپیمای بزرگتر و بزرگتر را فعال کنید. هر چه فضاپیمای بزرگتر، بزرگتر از بادبان خورشیدی نیاز به. شما باید به کار راه خود را تا - این یک گام در جهت بزرگتر و بهتر است. "

اکتشاف سیستم های پیشرفته ناسا (AES) مدیریت NEA پیشآهنگی با این تیم در مرکز پروازهای فضایی مارشال با پشتیبانی از آزمایشگاه پیشرانش جت در پاسادنا، کالیفرنیا است. AES دمیده فن آوری های جدید توسعه یافته توسط تکنولوژی فضایی ماموریت و شرکای با هیئت مدیره مأموریت علمی برای رسیدگی به ناشناختهها و کاهش خطرات برای خدمه و سیستم در طول ماموریت اکتشافات آتی انسان ناسا.
_________________________________________
_________________________________________

Saturn's moon Tethys

قمر زحل تتیس به نظر می رسد به شناور بین دو مجموعه از حلقه در این دیدگاه از فضاپیمای کاسینی ناسا، اما فقط یک ترفند از هندسه است. حلقه ها، که نزدیک به دیده لبه به بعد، نوارهای تیره بالا تتیس هستند، در حالی که سایه منحنی را رنگ این سیاره در پایین تصویر.

تتیس (660 مایل یا 1062 کیلومتر) دارای یک سطح عمدتا از یخ آب، بسیار شبیه به حلقه های زحل. یخ آب غالب سطوح یخی در می رسد دور از منظومه شمسی ما، اما آمونیاک و متان یخ نیز می توان یافت.

تصویر در نور مرئی با فضاپیمای کاسینی دوربین زاویه باز در نوامبر 23 گرفته شد، 2015. شمالی در تتیس است. مشاهده در فاصله حدود 40000 مایل (65000 کیلومتر) از تتیس به دست آمد. مقیاس تصویر 2.4 مایل (4 کیلومتر) در هر پیکسل است.

ماموریت کاسینی یک پروژه مشترک ناسا، اسا (آژانس فضایی اروپا) و آژانس فضایی ایتالیا است. آزمایشگاه پیشرانش جت، یک بخش از موسسه فناوری کالیفرنیا در پاسادنا، مدیریت ماموریت برای هیئت مدیره مأموریت علمی ناسا، واشنگتن است. مدارگرد کاسینی و دو دوربین پردازنده آن، طراحی شده بودند در حال توسعه و در آزمایشگاه JPL ناسا. مرکز عملیات تصویربرداری است که در موسسه علوم فضایی در بولدر، کلرادو است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی